ארכיון של ספטמבר, 2011

תשעים ומשהו

שנות התשעים חוזרות. זה לא צחוק ולא איזו קונספירציה- יש רטרו מטורף לניינטיז, עשור שנגמר לפני רגע. אני טוען שהכל מתחיל בתופעה אחת קטנה שמובילה לכדור שלג ומחזיר את כל האופנה אחורה. במקרה הזה התופעת הראשונה ששמתי לב אליה היתה האיחוד של להקת הבנים טייק דאת', אחד הסממנים הראשונים של חזרת הניינטיז. האיחוד המדובר עם רובי וויליאמס היה מוצלח מאד אבל הוא מיד הוביל לאיחוד של להקות בנים הזויות נוספות ולהקת בנות אחת – הספייס גירלז. למה אפשר לצפות בהמשך: קוליו, אקווה, סיל ו-(אני ממש מקווה שלא)הנסון.

גם עלינו לא פסחה התופעה וניתן לראות להקות כמו כרמלה גרוס וגנר, פורטרט, רוקפור, מופע הארנבות של ד"ר כספר, אתניקס ועוד שחוזרות מתקופת הז'אקט ג'ינס ומפציצות את הרדיו כבר יותר משנה. תוכניות הריאליטי לא נשארו חייבות והחזירו לחיים את אדם ואת מייקל מהיי פייב וכמובן החזרה המפחידה ביותר באדיבות יס – זהבה בן ההזויה ואחותה ההזויה לא פחות. ואיזה מסכנים המאזינים… למה אפשר לצפות בהמשך: מיקי אגי ונוער שוליים, השוונג של הפיתה, אלונה דניאל, מנגו ואם ירצה השם גם אטרף.

מיקיאגי. ציירי לך קאמבק?

עוד אנקדוטות קצרות בגזרה המוסיקלית- 1. ציינתי בפוסט הקודם שבכל מסיבה שבה הייתי בתאילנד לצד השירים העכשויים השמיעו באופן קבוע גם את המקרנה. פעמיים. 2. היתה כתבה לפני כמה שבועות בעיתון רייטינג על האחת והיחידה – מוג'דה, ילדת הפלא התורכייה. צויין בכתבה שיש חשד שהיא נחטפה בתקופה מסויימת. זה אמנם רק חשד אבל אני כמובן עליתי על זה קודם במערכון שדניאל ואני עשינו "קנדה לא לבד".

http://www.youtube.com/watch?v=ig6NtYDIFpE

בקולנוע, לצד כל האווטארים והאינספשנים למינהם אפשר פתאום לראות את הרטרו שמחזיר לנו את הדרדסים, הרובוטריקים (שכבר סימנו טריטוריה בשנים האחרונות), כוח המחץ ועוד שמקבלים לוק תלת מימדי חדש כשבמקביל נוחת עלינו אחד מסרטי האנימציה הגדולים של שנות התשעים – מלך האריות, על המסך הגדול כמו פעם. למה אפשר לצפות בהמשך: רימייק ללשחרר את ווילי, טיטאניק בתלת מימד, פארק היורה 6D ואולי מקולי קאלקין.

ובטלוויזיה: קודם כל לא מזמן ראיתי כתבה שמנחם הורוביץ הגיש ובה מלמדים אותו על סקייטבורד ואיך משתמשים בו (כשברקע מתנגן סקייטמן). גרסאות חדשות למלרוז פלייס ובברלי הילס, לג. יפית נמאס מהפירסומות העבשות שלה והחזירה לצדה את הפארודיה המבריקה של אסף אשטר מהקומדי סטור  הלוא היא מ. כוערת (בפרסומת הזויה לבורגר ראנץ') והדבר המלחיץ ביותר – עידית לינוביץ', הביצ'ית המפחידה מסדרת המופת רמת אביב ג' אותה גילמה גילת אנקורי חוזרת בסדרה חדשה המבוססת עליה ועל ביצ'יות נוספות מהטלויזיה. למה אפשר לצפות בהמשך: פארקר לואיס, יוסף המספר, הארי והאנדרסונים, שושה, עולמה הסודי של אלכס ו(הלוואי הלוואי הלוואי) אבירי האור הקסום.

אבירי האור הקסום. כולם מתגעגעים לזה

בקיצור התופעה כבר כאן ונקווה שהיא לא תחמיר כי כבר ניתן לראות את הגזרה של מכנסי הנשים עולה חזרה למעלה ואנחנו לא רוצים שהיא תמשיך לעלות. חוץ מזה יש מגמתיות מפחידה של מכבי תל אביב לחזור לימיה הגדולים בזמן שהפועל תל אביב ומכבי חיפה נחלשות. למה אפשר לצפות בהמשך: עוגמת נפש.

 

נ.ב.

דבר אחד טוב יצא מהרטרו הזה – סדרת אינטרנט חדשה ומשחק חדש למורטל קומבט. המשחק החדש מחזיר את הדמויות והעלילה מהמשחקים הראשונים עם משחקיות מעולה, אולי משחק המכות הטוב ביותר שיצא אי פעם.

נ.ב. 2

אני מקווה שאורן זריף ייקח אחריות על הרטרו הזה ויכריז שזה הכל ממצבור אנרגיה שהתשחחרה בטעות מההקומפקט דיסק שלו בבית.

רן גרינפלד – מחזיר עטרה ליושנה
הדירה

, , , , , , ,

אין תגובות